Autóipari berendezések

Meghibásodik a kormányoszlop?

A modern autók, terepjárók és teherautók felfüggesztése és kormányművei számos funkciót látnak el, a különböző útviszonyok között való navigálástól kezdve a jármű irányításáig. A kormányoszlop kritikus szerepet játszik ebben a folyamatban. 

De mint minden más alkatrész, ezek az oszlopok sem tartanak egy életen át. Honnan tudhatja, hogy a sajátja már meghibásodott vagy tönkrement? Íme néhány jel, amire érdemes odafigyelni:

Csikorgó vagy kattogó hangok a kormánykerék elfordításakor

Ha csikorgó, kattogó, csattogó vagy nyikorgó hangokat hall minden alkalommal, amikor elfordítja a kormánykereket, akkor nagy valószínűséggel a kormányoszlop csapágyaiból vagy belső fogaskerekeiből származik. Ez a probléma gyakran idővel jelentkezik, így valószínű, hogy időnként hallja. 

Ha azonban a probléma folyamatosan jelentkezik kormányzás közben, akkor érdemes mielőbb szerelővel ellenőriztetni a problémát, mert soha nem biztonságos a vezetés, ha a jármű kormányoszlopa már megsérült. 

A modern autók, terepjárók és teherautók felfüggesztése és kormányművei számos funkciót látnak el, a különböző útviszonyok között való navigálástól kezdve a jármű irányításáig.

A kormány billentési funkció nem záródik

A dőlésszög funkció a kormánykerék egyik legkényelmesebb része, amely lehetővé teszi a járművezetők számára, hogy a jobb kényelem vagy a hatékonyabb kezelés érdekében beállítsák a kormánykerék helyzetét és szögét. A funkció bekapcsolása lehetővé teszi a kormánykerék szabad mozgását, de végül a helyén kell rögzülnie. Ez biztosítja, hogy a kormánykerék vezetés közben szilárdan álljon, és az Ön számára a legjobb szögben és magasságban legyen. 

Ha azonban a kormánykerék nem reteszelődik, az sürgős figyelmeztető jel arra, hogy valami baj van magával az oszloppal vagy a benne lévő számos alkatrész bármelyikével. Soha ne vezesse járművét, bármi is történik, ha ezt a problémát észleli. A nem reteszelt kormánykerék potenciálisan veszélyes helyzetet jelenthet. Azonnal hívjon egy szerelőt, hogy ellenőrizze és javítsa ki a problémát az Ön számára. 

A kormánykerék nem megy vissza középre

Amikor egy járművet kormányoz, a kormánykeréknek kanyarodás után automatikusan vissza kell állnia a középső vagy nulla fokos szintre. Ez egy, a szervokormányzással bevezetett biztonsági funkció. 

Ha a kormánykerék nem tér vissza automatikusan középre, amikor elengeded a kormányt, akkor valószínűleg a kormányoszlopban lévő elakadás vagy az egységben lévő törött fogaskerék az oka. Bármiről is legyen szó, ez a probléma azonnali ellenőrzést és figyelmet igényel a szakképzett szerelők részéről. 

A kormánykerék durva működése 

A mai szervokormány-alkatrészek célja, hogy következetesen és zökkenőmentesen működjenek. Ha a kormánykerék minden egyes kanyarban durva érzést kelt, vagy a kormány elfordításakor egy bizonyos pukkanás tapasztalható, a probléma gyakran az oszlopban lévő korlátozás miatt van. Az oszlop belsejében több tömítés és fogaskerék található, amelyek segítik a kormányrendszer megfelelő működését. 

Mivel por, szennyeződés és törmelék kerülhet az oszlopba, a tárgyak beleeshetnek, és megakadályozhatják a fogaskerekek zavartalan működését. Amint ezt a problémát észleli, forduljon szerelőhöz, hogy ellenőrizze a kormányoszlopot, és azonnal javíttassa meg. 

Ugyanazon kategóriába tartozó cikkek: